הגודל כן קובע? כך תבחרו טבעת אירוסין

החיים מורכבים מרצף של החלטות; איפה נגור, מה נלמד, מה נעשה כשנהיה גדולים, אייפון או אנדרואיד ועוד אינספור החלטות חשובות יותר וחשובות פחות. עבור רובנו, כנראה שההחלטה הכי חשובה שנעשה, היא הבחירה בבן או בת הזוג שאיתו או איתה נרצה לחיות עד סוף ימינו בעולם הזה. זו החלטה שאי אפשר להפריז בחשיבותה ותרומתה לאיכות החיים והבריאות שלנו. אולם עד שאנחנו מצליחים להגיע לבשלות המתאימה כדי לקחת את ההחלטה החשובה הזאת, וכבר רוצים להציע נישואים, עכשיו אנחנו עוד צריכים להחליט על טבעת אירוסין?

הבחירה בטבעת האירוסין היא החלטה מסובכת, טעונה רגשית ומלחיצה. עם זאת, ולמרות שמדובר בהחלטה מרובת משתנים, יש שני משתנים שהם החשובים ביותר: מחיר וריצוי בן או בת הזוג. אם נשים אותם במשוואה, אפשר לנסח זאת כך: איזו טבעת יהלום תגרום לבן או בת הזוג שלנו גאווה ואושר, מבלי לרושש אותנו על הדרך? אז קודם כל, חשוב להירגע: ההחלטה על הטבעת "הנכונה" היא לא ההחלטה החשובה ביותר בחייכם; מה שלא יהיה, יהיה בסדר. דבר שני, כדי בכל זאת לצלוח אותה מבלי לאבד את השפיות, חיברנו עבורכם מדריך קליל להתמודדות.

stylish-luxury-ring-with-diamond-in-red-box-on-whi-

התקציב "הנכון"

נאמר זאת כך: בדרך כלל, לא סביר שאישה שמקבלת טבעת יהלום, תתבאס שבן הזוג שלה הוציא יותר מדי על הטבעת. עם זאת, חשוב להבין שעם החתונה והילדים שיהיו בדרך, צריך לא לשעבד את עצמנו לרכישה של טבעת יהלום. משום כך, עלינו להגדיר לעצמנו "כמה אנחנו מוכנים להוציא". בארה״ב, יש נוהג תרבותי לפיו החתן מוציא סכום השווה לשתי משכורות חודשיות שלו בערך; בארץ לעומת זאת אין ממש חוקיות לגבי זה; כל אחד כמה שהוא יכול, כמה שהוא מוכן וכדומה.

אחרי שאנחנו מגדירים את התקציב הכולל שאנחנו מוכנים להשקיע, אנחנו בוחרים יהלום מרכזי בהתאם ליכולת התקציב הזאת. בעצם חשוב לדעת כמעט כל העלות של התכשיט, היא העלות של היהלום. טווח המחירים של יהלום הוא רחב במיוחד: יהלומים נבדלים האחד מן השני ברמת הניקיון, רמת העבודה, צורה ובמשקל שלהם כמובן. לרוב, אם התקציב לא גבוה, אנו ממליצים להתפשר על רמת הצבע ולא על רמת הניקיון, היות ולרוב רק יהלומנים מנוסים יכולים להבדיל בין רמות הצבעים השונות. עוד חשוב לדעת, שככל שהיהלום שוקל יותר, כך הוא יעלה יותר, וההפרשים במחיר גבוהים מאוד.

diamond-and-gold-engagement-ring-20

העיצוב

לקוחות שקונים תכשיט בפעם הראשונה, אולי עשויים לטעות ולחשוב שהם מוגבלים למלאי טבעות האירוסין שהם רואים בחנות או באתר. אולם האמת היא, שבכל הנוגע לטבעות יהלומים, העולם הוא הצדפה שלכם. למה הכוונה? אתם יכולים לבחור איזו עיצוב שלא תרצו לטבעת שלכם מתמונה שראיתם באינטרנט. איך תמצאו? חפשו בגוגל, באינסטגרם או בפינטרסט עיצובים יפים, ופשוט תנו לתכשיטן שיבצע את העבודה לפי התמונה. 

מה אנחנו מציעים בהקשר הזה? קודם כל, תעברו על מלאי הטבעות באתר שלנו. למה? כי שלנו הכי יפות, זה למה 🙂 עבדנו קשה כדי ליצור מלאי נרחב של טבעות אירוסין, שאמור לתפוס את כל העיצובים המקובלים פחות או יותר בתחום הטבעות. עכשיו, אם בכל זאת ראיתם משהו באינטרנט שאתם מעדיפים, אך המחיר שלו נראה גבוה בעיניכם? אין בעיה, תשלחו לנו תמונה, וניתן לכם הצעת מחיר משלנו על העיצוב הזה: עיצוב מודלים של תכשיטים הפך להיות דבר מאד פשוט וזורם; כל עוד אתם הגעתם אלינו עם ההצעה, ולא אנחנו פרסמנו את הדגם הזה באתר שלנו (מבלי שיהיו לנו זכויות על הדגם), אזי אין כל בעיה. נעצב כל תכשיט לשביעות רצונכם, ובהתאם לדרישות המסוימות שלכם. אתם תופתעו לגלות עד כמה נוכל להוזיל לכם במחיר, וכן לעשות את הכל במהירות ולשביעות רצונכם. 

טעמה של הכלה

אחת הבעיות הגדולות בהקשר של בחירת העיצוב, היא לקלוע לטעמה של הכלה. מצד אחד, רוצים להפתיע עם טבעת. מצד שני, כדי לשמור על ההפתעה, אנחנו לא נותנים לה לאשר את העיצוב לפני ההצעה. בהקשר הזה, אנחנו מציעים לכם לפנות לחושים שלכם: הכלה אולי לא אמרה במפורש מה היא רוצה, אבל היא כנראה רמזה. אולי היא אף השאירה דף הוראות סודי מאושר וחתום אצל נוטריון אצל כל אחת ממבחר חברות קרובות שלה, שנועד לכוון את החתן בדיוק לרגעים האלה. אל תדאגו, אם באמת רוצים, מצליחים. ומה לגבי המידה של הטבעת? תנסו להיעזר במדריך הטבעות שלנו המופיע ליד כל טבעת, או פשוט לקחת טבעת של הכלה ולמדוד אותה אצל תכשיטן. בסופו של דבר, גם אם טעיתם במילימטר או שניים לכאן או לכאן, ברוב המקרים אפשר לתקן זאת בקלות וללא עלות, וכל הסיפור ייקח עוד יום או יומיים. 

אל תתפתו לתחליפים

בשנים האחרונות הולך וגובר השימוש ביהלומי מעבדה בשוק התכשיטים. יש כאלו המחליפים יהלומים טבעיים עם יהלומי מעבדה, מה שמהווה מעשה פלילי לכל דבר ועניין. עם זאת, יש כאלו המוכרים יהלומי מעבדה, מתוך תפיסה שאומרת שזה נראה, מרגיש ונוצץ בדיוק כמו הדבר האמיתי. אנחנו מסכימים: מבחינה חיצונית, יהלומי מעבדה נראים ממש אותו דבר כמו יהלומים טבעיים, ויהלומן לא יכול להבדיל בין השניים אלמלא מכשיר מיוחד שעולה קרוב ל-20,000 שקלים (שיש לנו אותו במשרד, כדי למנוע אי נעימויות בעת קניית יהלומים למלאי). 

עם זאת, למרות שהיהלומים עצמם יפים, הם לא תחליף לדבר האמיתי: יהלום הוא דבר מבוקש לא רק בגלל יופיו, אלא בגלל מה שהוא מסמל; הוא מסמל עושר וכוח. מי שקונה יהלום, מעיד על כך שהוא יכול להשקיע כך וכך כסף כדי לעשות זאת. יהלומים לא משחקים לפי הכללים הרגילים של היצע וביקוש: ככל שהיהלום יקר יותר, הביקוש אליו לא יורד, אלא להיפך. משום כך, יהלומי מעבדה זה נחמד, אבל לא מהווה תחליף בשום צורה.

 

מאמרים נוספים

איך בוחרים צמיד טניס יהלומים

איך בוחרים צמיד טניס יהלומים

תכשיטי יהלומים תמיד יהיו מבוקשים, אולם נראה כי בחברת השפע בה אנו חיים, צמידי טניס הפכו מבוקשים במיוחד. הם מהווים…
כיצד לזהות אם יהלום שחור הוא אמיתי

כיצד לזהות אם יהלום שחור הוא אמיתי

כיצד לזהות אם יהלום שחור הוא אמיתי הסברנו בעבר כי יהלומים שחורים הם יהלומים המכילים חלקיקים רבים של גרפיט בתוכם,…
כך תחסכו בקניית טבעות ותכשיטי יהלומים

כך תחסכו בקניית טבעות ותכשיטי יהלומים

יהלומים נחשבים למותרות ולמוצר יקר מאוד. משום כך, תרבותית לרוב מקובל לקנות יהלומים רק כאשר מדובר באירוע מיוחד מאוד כמו…
עגלת קניות
Scroll to Top
גלילה למעלה