איך בוחרים צמיד טניס יהלומים

תכשיטי יהלומים תמיד יהיו מבוקשים, אולם נראה כי בחברת השפע בה אנו חיים, צמידי טניס הפכו מבוקשים במיוחד. הם מהווים הזדמנות לענוד כמות גדולה של יהלומים, ולשוות לעצמנו יוקרה, סטייל ומעמד, בדרך שמתאימה הן לגברים והן לנשים. אולם צמידי טניס הם עולם ומלואו: איך תבחרו את צמיד הטניס המתאים לכם? התשובה היא כמובן, להיעזר במדריך הקטן שלנו.

עיצוב הצמיד

בכל הנוגע לעיצוב, צמידי טניס הם לכאורה פחות מורכבים מטבעות יהלומים לנשים: מדובר בצמידים שמהותם היא מסגרת לשיבוץ יהלומים. עם זאת, יש כמה משתנים המשפיעים על הויזואליות של הצמיד; הראשון הוא השיבוץ: בדרך צמידי טניס נעשים כלל שיבוץ כוס (Bezel Setting) או שיבוץ שיניים (Prong Setting). צמידי טניס שהם בעיצוב כוס הם מעט בטיחותיים יותר, אך מנגד הם פחות מנצנצים. 

מעבר לכך, צמידי טניס (בעיקר בישראל) הם לרוב שורה אחת של יהלומים. עם זאת, יש צמידים של שתיים, שלוש ואפילו ארבע שורות. בדרך כלל ביהלומים כל המרבה הרי זה משובח. מנגד, ביהלומים מאוד קובע גודל היהלומים, ולכן (במקרה השכיח) על פניו עדיף שיהיה לנו שורה אחת של יהלומים גדולים, מאשר שתיים של יהלומים קטנים. מנגד, רכישת צמיד של שתי-שורות יכולה להיות דרך להוסיף "בלינג" בפחות כסף.

הכי חשוב: שהצמיד לא יישבר

הסכנה הגדולה בצמידי טניס, היא כמה שהם עדינים, ויכולים להתפרק לנו תוך כדי השימוש. למעשה, הכינוי "צמיד טניס" נובע מכך שטניסאית העבר, כריס אוורט, שיחקה באליפות ה-US Open בעודה עונדת צמיד טניס, שנפתח לה תוך כדי המשחק, והיא ביקשה לעצור את המשחק ולחפש אותו.

משום כך, חשוב שצמידי הטניס שלנו יהיו כאלה שבין החוליות יהיה ציר, שיאפשר תנועתיות מסוימת. כך הצמיד יהיה פחות רגיש. מעבר לכך, עדיף לא להתחכם עם הסוגר של הצמיד: עדיף צמיד עם סוגר לובסטר, שהוא מעט עמיד יותר. מעבר לכך, חשוב לשמור על הצמיד בעצמכם: לא לענוד אותו בכל יום, לא לעבוד איתו בשום דבר פיזי, לא להתקלח איתו ולא לעשות איתו ספורט. כמו כן, כדאי לאחסן אותו בקופסה עדינה ומרופדת שמתאימה לכך.

אורך אידיאלי

כדי לשמור על צמיד הטניס לאורך זמן, מומלץ לבחור כזה שהוא בדיוק באורך המתאים. מהו האורך המתאים עבורכם? תמדדו את ההיקף של פרק כף היד שלכם בסנטימטרים, והוסיפו סנטימטר אחד בדיוק לאורך הצמיד שתחפשו.

היהלומים

צמידי טניס הם יקרים ביחס לתכשיטים אחרים, משום שגם בגירסה הכי זולה שלהם, יש עליהם כמות נכבדת של זהב. כמו כן, כל אבן בצמיד כרוכה בשיבוץ בעלות של כמה דולרים, וכשיש 40 או 50 אבנים (או יותר מכך) בתכשיט, מצטברת עלות בטבלת העלויות בדמות עלויות השיבוץ. אולם הדבר היקר בדרך כלל הוא היהלומים עצמם. 

כדי לחסוך את העלות של הצמיד, אפשר לבחור ביהלומים זולים יותר: אפשר לבחור יהלומים בגוון נמוך יותר (שהרי ממילא אי אפשר להבחין בהבדל כשהם בתוך צמיד), או בניקיון נמוך. מעבר לכך, אפשר גם לבחור בצמיד מאסיבי של יהלומים שחורים, שנותן מראה יוקרתי מאוד בעלות לא יקרה. 

מאמרים נוספים

כיצד לזהות אם יהלום שחור הוא אמיתי

כיצד לזהות אם יהלום שחור הוא אמיתי

כיצד לזהות אם יהלום שחור הוא אמיתי הסברנו בעבר כי יהלומים שחורים הם יהלומים המכילים חלקיקים רבים של גרפיט בתוכם,…
כך תחסכו בקניית טבעות ותכשיטי יהלומים

כך תחסכו בקניית טבעות ותכשיטי יהלומים

יהלומים נחשבים למותרות ולמוצר יקר מאוד. משום כך, תרבותית לרוב מקובל לקנות יהלומים רק כאשר מדובר באירוע מיוחד מאוד כמו…
איך מזהים יהלום מזויף?

איך מזהים יהלום מזויף?

המסחר ביהלומים פותח במאה ה-18 באמסטרדם ולאחר מכן בבלגיה על ידי סוחרים יהודים. מדוע דווקא יהודים היו סוחרי יהלומים מוצלחים…
עגלת קניות
Scroll to Top
גלילה למעלה