הכירו את היהלומים השחורים

הדימוי ממנו נהנים יהלומים הוא דימוי נוצץ, תרתי משמע: יהלומים מלוטשים מחזירים ומפזרים את האור שפוגע בהם לכל עבר, שמה שנותן להם מראה נוצץ, זוהר ונחשק. עם זאת, סוג אחד של יהלומים דווקא לא מקרין אור החוצה, אלא סופג אותו פנימה: יהלום שחור. 

כדי להבין מהו יהלום שחור, נסביר קודם מהו יהלום; יהלום הוא מינרל גבישי, אשר המולקולה שלו מורכבת בעיקר מאטומי פחמן, ומכיל לרוב גם מעט אטומי חנקן בקשרים מולקולריים מסוימים (יהלומים שאינם מכילים כלל אטומי חנקן, מכונים יהלומי Type 2A). יהלומים רבים מכילים ״פגמים״ שחורים פנימיים (יהלומנים מכנים אותם "פיקסים"), שהם למעשה חלקיקי גרפיט (אלוטרופ אחר של פחמן) שנתקע בתוך היהלום השקוף לרוב. יהלום שחור טבעי, הוא יהלום עם ריכוז גבוה מאוד של חלקיקי גרפיט, פִּירִיט או המטיט עם פיגמנט שחור, שחוסמים אזורים מסוימים ביהלום, והופכים אותם לשחורים. במקום להחזיר ולפזר אור, יהלומים אלו אטומים, עם ברק חיצוני שנותן להם מראה מטאלי וייחודי. יהלום שחור טבעי אינו נפוץ במיוחד, אולם הוא גם פחות יקר ופחות מבוקש אל מול היהלומים הלבנים (שנדירותם דווקא כן תורמת למחירם הגבוה). עם זאת, יהלומים שחורים בכל זאת הפכו מבוקשים יותר בעיקר בעשורים האחרונים, ונכנסו לשימוש בתכשיטים שונים בצורה אופנתית (בסרט "סקס והעיר הגדולה 2", מיסטר ביג אף העניק לקארי במתנה יהלום שחור במשקל חמישה קראט). 

אבנים שחורות

עם זאת, הרוב המכריע (קשה לומר באיזה שיעור, אבל נעריך שלמעלה מ-99%) של היהלומים השחורים שאתם רואים בחנויות בישראל, בעיקר כאשר מדובר יהלומים במידות קטנות, הם יהלומים שחורים מטופלים. כלומר לא מדובר ביהלומים שהם שחורים באופן טבעי, אלא ביהלומים שקיבלו את הגוון השחור שלהם באופן מלאכותי. במכרות יהלומים מוציאים כל מיני יהלומים: חלקם יפים, נקיים ונוצצים, שיכולים לשמש לתעשיית התכשיטים, וחלקם מלאי פגמים. על פניו מדובר ביהלומים לכל דבר, אלא שהם לא יהיו יפים בתכשיט, ואין יותר מדי מה לעשות איתם. את היהלומים הללו (שמכנים אותם לעתים "בורדים") לא פעם לוקחים והופכים אותם ליהלומים שחורים, על ידי חימום שלהם בטמפרטורות גבוהות מאוד. 

מקורם של מרבית היהלומים השחורים הללו הוא תעשיית היהלומים העצומה של הודו. אנחנו ב-Extra Diamonds נמצאים בגישה ייחודית למלאי יהלומים שחורים גדול במשרד האם שלנו, המספק יהלומים שחורים לקמעונאים בתחום התכשיטים ברחבי הארץ. 

מאמרים נוספים

איך בוחרים צמיד טניס יהלומים

איך בוחרים צמיד טניס יהלומים

תכשיטי יהלומים תמיד יהיו מבוקשים, אולם נראה כי בחברת השפע בה אנו חיים, צמידי טניס הפכו מבוקשים במיוחד. הם מהווים…
כיצד לזהות אם יהלום שחור הוא אמיתי

כיצד לזהות אם יהלום שחור הוא אמיתי

כיצד לזהות אם יהלום שחור הוא אמיתי הסברנו בעבר כי יהלומים שחורים הם יהלומים המכילים חלקיקים רבים של גרפיט בתוכם,…
כך תחסכו בקניית טבעות ותכשיטי יהלומים

כך תחסכו בקניית טבעות ותכשיטי יהלומים

יהלומים נחשבים למותרות ולמוצר יקר מאוד. משום כך, תרבותית לרוב מקובל לקנות יהלומים רק כאשר מדובר באירוע מיוחד מאוד כמו…
עגלת קניות
Scroll to Top
גלילה למעלה